tisdag 18 mars 2008

Har aldrig tid att skriva på min blogg.Jobbar ju hela dagarna och sen ska jag hämta barnen på dagis.När jag kommer hem är det nästan dags att börja med maten och sen leka med dem en stund innan det är dags för kvällsrutinerna och alla ni som har småbarn vet ju hur det är.Alltid är det något barn som inte vill duscha som måste skrika hela tiden i duschen.Sen är det dags för pyjamaserna och det är samma sak där.Det är alltid någon som inte vill sätta på sig den då får man göra det under protest.Barnen har blivit så självständiga sen de började på dagis,allting ska dom göra själva och det är väl bra men inte jämt.Försöker jag hjälpa Wilgot med någonting t.ex att klä på honom om vi har bråttom, som vi har varje morgon eftersom jag är en tidsoptimist.Men det ska man absolut inte göra för då tar han av sig kläderna och säger att han ska klä på sig själv.Eller han skriker menar jag att jag inte får hjälpa honom.



Tillbaka till hur en dag ser ut för oss.När barnen har somnat är det dags att ta tag i den stora tvätthögen som bara växer och växer fattar inte spelar ingen roll hur mycket man än tvättar så är det ändå en stor hög.Annars åker jag och tränar på kvällarna hur skönt som helst att bara få göra något för sig själv.Sen är en lång dag gjord.Sen är det dags att sova för att orka med en ny dag.

1 kommentar:

Lilla livet i Ingeborg sa...

Ja visst går allt i rasande fart hemma. Glömmer man tvätta en enda tvätt, så är tvätthögen ett faktum. Slutar du tidigt någon dag nästa vecka, så kanske vi kan ses nåt? Kram!