söndag 30 mars 2008

En bra helg!

Det har varit en bra helg.Barnen vaknade halv åtta i lördagsmorse det tycker jag är bra tid för att ha småbarn.Jag och Tyra åkte och handlade undertiden när Fredrik och Wilgot var på barngymnastik.Väl hemma igen så var det dags för lunch och sedan städning för till kvällen skulle vi få gäster.Det var Fredriks föräldrar och hans syster med familj som skulle komma.Vi skulle fira att jag har fyllt plus svärföräldrarna.
Det blev en lyckad kväll,svärföräldrarna stod för maten och drickat och jag gjorde en god efterrätt.Misisippipaj heter den, en efterrätt med massor av choklad och lite grädde den var verkligen supergod.Maten och vinet smakade också bra.Barnen hade också kul hela kvällen.Wilgot och Tyra lekte med sin kusin och alla var sams.

Söndagen började också bra.Barnen vaknade inte förän klockan HALV 10.Fattar ni vilken sovmorgon jag fick.Jag vaknade däremot flera gånger på morgonen och undrade när barnen skulle komma in springande.När vi hade ätit frukost gick vi ut i det fina vädret.Fredrik fick för sig att han skulle storstäda bilen och jag skulle beskära äppelträdet och päronträdet.Barnen lekte så snällt med varandra,dom har börjat leka bättre med varandra nu det är så kul att se.

Barnen var helt slut i kväll efter att ha varit ute hela dagen.Men bilen blev jätte fin nu behöver man inte skämas över den och mina träd blev också bra.Så nu är alla nöjda,glada och trötta.
Hej svejs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken helg! Låter som att ni fått mycket gjort. Kul att barnen har roligt tillsammans...jag längtar tills Karl blir så stor att han och Ella kan leka tillsammans.

Lilla livet i Ingeborg sa...

Låter som en skön helg!:-) Halv tio! Här får man snällt kliva upp halv fem på morgnarna... Men du vill kan jag ringa och sjunga en truddelutt för er när vi vaknat;-)

Anonym sa...

Så händig du är då, som beskär träd! Ses ikväll, kanske?!