söndag 2 mars 2008

Helgen!

Helgerna går så fort man hinner bara hälften av allt man har tänkt göra.Men helgen har iallafall varit bra.På lördagen var jag med Wilgot på barngymnastiken ,han tycker att det är kul där men lyssnar inte så mycket på ledaren springer helst runt och gör allt på sitt sätt.Han hittade en målvaktshjälm till innebandy som han klart skulle ha på sig när det var hinderbana inte direkt rätt tillfälle.Wilgot är ju en bollkille uti fingerspetsarna men han är väl lite för liten för att börja med någon sport han får nöja sig med gymnastiken.

På lördagkvällen kom Jocke och Katarina,Johanna,P-A och deras lilla son till oss och åt och tittade på melodifestivalen.Det var trevligt.
Vad bra Perreli var hon måste bara vinna i Globen.

I dag har jag fortsatt att röja och städa.Jag tog tag i dammet och flottet som hade lagt sig som ett tjokt lager ovanför köksskåpen.Så äckligt.Titta där själva så får ni se eller ni kanske är så duktiga på att hålla rent där men det kan jag inte säga att jag är.Men nu är det borta så skönt.

Sen åkte vi hem till Fredriks föräldrar och åt skönt att slippa laga själva.Barnen är så nöjda när man är borta hos någon.Dem leker för sig själva och håller sams underbart att få sitta och ta det lugnt och slappa och titta när farmor och farfar leker med barnen.
Vi hade med oss pyjamaser och välling för vi tänkte att de säkert somnar i bilen på vägen hem.Vi körde en omväg för att vara säkra på att de skulle somna i bilen.Wilgot somnade nästan direkt men lilla DrygTyra vägrade somna när vi hade kört runt halva stan gav vi upp och åkte hem.Hon somnade först när hon lagts sig i sin säng och Fredrik hade strykt henne över ryggen.
Men sen var det lugnt.

1 kommentar:

Lilla livet i Ingeborg sa...

Mina luckor går ända upp i taket tack och lov! Men vi har skitigt på andra ställen.. Tog en titt under badkaret, och blev förundrad över att badkaret inte hade gått iväg av sig självt!