måndag 25 februari 2008

En ledig dag!

I dag tog jag semester eftersom det är sportlov.Så skönt att vara ledig en dag.Jag och barnen passade på att åka till Uppsala och hälsa på en kompis och hennes två barn.Det var kul att träffas dem lekte faktiskt bra tillsammans eller jag menar att dem rev mest i saker men dem verkade i allafall ha kul.Men det blir som vanligt inte så mycket prat för oss mammor.Det är ju alltid någon som vill något eller behöver hjälp.När vi hade ätit bestämmde vi att vi skulle gå ut med barnen och det ville dem.Vi var ute och sparkade boll en stund sen gick vi till ett litet köpcentrum en bit bort.Vi gick in på Jysk och tänkte titta lite men det blev inte så mycket titta. Wilgot hittade såklart en sulky som han skulle tvinga ner Tyra i och när hon väl satt sig ville hon inte kliva ur den.Så det blev rally körning på Jysk folk bara tittade på än pinsamt och sen skulle såklart Tyra köra också och det gick ju lugnt till.Trodde jag när jag skulle ta vagnen i från henne fick hon tokspel och slängde sig på golvet och skrek och såg ut som en sprättbåge( vad det nu är). Jag fick ta henne under armen och bära ut henne hon fortsatte att skrika ute folk bara tittade på mig.Det gick förbi ett par med en bebis och dem tittade lite extra då tänkte jag att haha det där är ni om något år.Sen gick det över för vi hittade en rutschekana.Men vi skulle även in på Lindex sen och där fick både Wilgot och Tyra tokspel men det orkar jag inte skriva om ni förstår väl själva hur det gick.Vilka små änglar jag har eller snarare monsterungar.

2 kommentarer:

Lilla livet i Ingeborg sa...

Vilka godingar..:-) Vi får ta en tripp någonstans helt själva sen.

Lilla livet i Ingeborg sa...

Den dagen man har råd att verkligen shoppa alltså, vilket inte lär bli det här året som mammaledig iallafall! Men jag följer gärna med som stöd och råd. Man lär vara psykiskt stark för att orka stå utanför provhytten när du ska prova kläder, hihi! Fast du vet ju att jag är precis likadan..:-)