fredag 15 februari 2008

Kors i taket!

Nu är det faktiskt på tapeten att vi ska tapetsera om i köket skämt åsido.Vi drog i gång förra helgen så nu är halva köket den gammla lila och andra halvan en ljus fräs tapet.Vi har inte hunnit tapetserat klart i veckan men nu i helgen ska vi göra klart det.Det känns underbart nu kan jag äntligen köpa några gardiner som jag verkligen vill ha.Det har varit lite svårt att hitta en gardin som jag vill ha när tapeterna har varit lila.Jag hade aldrig tapetserat tidigare jag visste inte hur det skulle gå.Men det gick över förväntan det var faktiskt riktigt roligt när vi kom i gång .Jag tapetserade och Fredrik fick mäta och räkna ut så att tapeten kom rätt.Jag har fått lite blodad tand för tapetsering så nu är det bara att fortsätta i de andra rummen.

4 kommentarer:

LoWa sa...

Och sen kan ni komma och hjälpa mig! Jag kan ta hand om barnen era, så tapetserar ni! =)
Man ska väl hjälpa sina kollegor i vått och torrt...

Anonym sa...

Nu slipper du våndas över julgardinerna Johanna! :-) Ni har ett så himla härligt kök. Vad snyggt det kommer att bli när ni är färdiga!

Lilla livet i Ingeborg sa...

Kan du inte lägga in lite bilder på tapeten? Är nyfiken på resultatet! KRAM!

Anonym sa...

Jag sa ju att det va lätt kanske ger mig på vardagsrummet. :) Kram